سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شمیم حضور

احادیثی در مورد عصر ظهور حضرت مهدی (ع)

 
1. امنیت راه‌ها و شهر‌ها
? از حضرت ابوعبدالله صادق (ع) روایت است که فرمود: هرگاه حضرت قائم (عج) قیام کند، به عدالت حکم می‌کند و در زمان او ستمکاری برچیده می‌شود، به وسیله‌ی آن حضرت امنیت در راه‌ها برقرار می‌گردد و زمین برکاتش را بر می‌آورد و هر حقّی به حق‌دار می‌رسد.
? حضرت صادق درباره‌ی ظهور حضرت مهدی فرمودند: پیرزن ناتوان از مشرق به قصد سفر به مغرب بیرون می‌رود، هیچ کس او را خشمگین ننماید.
(مکیال المکارم، ج 1، ص 91)

2. بخشش آن حضرت
? از حضرت ابوجعفر باقر (ع) در وصف حضرت قائم (عج) آمده است: و تمام امور دنیا از برون و درون زمین در خدمتش جمع می‌شود، پس به مردم می‌فرماید: بیایید به سوی آن‌چه در راه رسیدن به آن رحم‌هایتان را قطع کردید و خون‌های حرام ریختد و محرمات خداوند ـ عزّ و جلّ ـ را مرتکب شدید، آن‌گاه آن‌قدر می‌بخشد که هیچ کس پیش از او نبخشیده است.
(مکیال المکارم، ج1، ص95)


3. تجدید بنای اسلام
? از حضرت صادق (ع) روایت است که فرمود: هنگامی که قائم به پا خیزد مردم را بار دیگر به اسلام دعوت کند و آن‌ها را به امری که از بین رفته و عموم مردم از آن جدا گشته و به گمراهی افتاده‌اند، هدایت فرماید. برای این جهت حضرت قائم را مهدی نامیده‌اندکه به امری که از آن وامانده‌اند، هدایت می‌کند، و بدین سبب او را قائم نامیده‌اند که به حق قیام می‌کند.                                                                                         
(مکیال المکارم، ج1، ص 101)
? از امام باقر (ع) روایت است که فرمود: به تحقیق که وقتی قائم ما بپا خیزد، مردم را به امر جدیدی دعوت خواهد کرد، مانطور که پیامبر اکرم (ص) دعوت فرمود و اسلام غریبانه آغاز شد و به حال غربت باز خواهد گشت، همان‌طور که آغاز شد. پس خوشا به حال غریبان.
 (مکیال المکارم، ج1، ص 102)

 

 

4. جمع عقل‌ها
? از امام باقر (ع) روایت شده که فرمود: هرگاه قائم ما به پا خیزد خداوند دستش را بر سر بندگان قرار می‌دهد، پس عقل‌هایشان جمع و حلم و بردباری‌شان کامل می‌گردد.
(مکیال المکارم، ج 1، ص121)
5. راحتی خلایق
? امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: در ملک او درندگان صلح می‌کنند و زمین گیاهش را بیرون می‌دهد و آسمان برکتش را فرو می‌ریزد.
? از امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع) روایت آمده که فرمود: اگر قائم ما بپا خیزد، آسمان بارانش را فرو می‌ریزد و زمین گیاهانش را بیرون می‌دهد، و کینه‌ها و کدورت‌ها از دل‌های بندگان زایل می‌گردد، و درندگان و بهائم با هم سازگار می‌شوند تا به حدّی که یک زن، راه عراق و شام را طی می‌کند در حالی که جز بر سبزه و گیاه پا نگذارد و زینت‌های خود (یا زنبیل خود) را بر سر دارد و هیچ درنده‌ای او را به وحشت نمی‌اندازد.
(مکیال المکارم، ج1، ص144)
6. عزت اولیا
? امام باقر (ع) فرمودند: گویی یاران قائم را می‌بینم که سراسر بین مشرق و مغرب عالم را پر کرده باشند. همه چیز حتی حیوانات درنده و پرندگان وحشی از آنان اطاعت خواهند کرد، در هر چیز رضایت ایشان را می‌جویند تا آن‌جا که سرزمینی بر سرزمین دیگر فخر می‌فروشد و می‌گوید: امروز یکی از یاران قائم بر من گذشت.
(مکیال المکارم، ج1، ص158)
7. قوت بدن و قلب مؤمنان
? امام صادق (ع) فرمود: هرگاه چنان شود، هر مرد از شما نیروی چهل مرد را یابد و دل‌هایشان همچون قطعه‌ای آهن گردد که اگر با آن دل‌های محکم به کوه‌ها حمله کنید آن‌ها را خواهید شکافت.                                                                      
(مکیال المکارم، ج1، ص 189)
? امام سجاد (ع) فرمود: هنگامی که قائم ما بپاخیزد، خداوند از شیعیان ما آفات را دور می‌سازد و دل‌هایشان را مانند قطعه‌ای از آهن قرار می‌دهد و نیروی هریک از مردان‌شان را به مقدار چهل مرد می‌گرداند و آن‌ها حکام و سران زمین خواهند بود.
(مکیال المکارم، ج1، ص189)
? امام صادق (ع) فرمود: در زمان قائم مؤمنی که در مشرق است برادر خود را که در مغرب است می‌بیند و همچنین آن‌که در مغرب است برادر خود را که در مشرق است می‌بیند.
(مکیال المکارم، ج1، ص190)
 
8. ادای قرض مؤمنان
? امام صادق (ع) فرمود: اولین کاری که مهدی انجام می‌دهد، این‌که در همه جای عالم ندا می‌کند: توجه کنید! هر کس بر عهده‌ی یکی از شیعیان ما قرضی داشته باشد آن را بگوید، تا این‌که دانه سیر و خردل را هم به صاحبان آن‌ها برساند، چه رسد به طلاها و نقره‌ها و املاک زیاد زیاد که همه را ادا می‌کند.
(مکیال المکارم، ج1، ص 190)
9. رفع گرفتاری‌ها
? امام صادق (ع) فرمود: هرگاه قائم (ع) بپاخیزد، خداوند از هر مؤمن ناگواری‌ها را دور می‌سازد و نیرویش را به او باز می‌گرداند.
(مکیال المکارم، ج1، ص 291)
10. نور امام عصر (ع)
? امام صادق (ع) فرمود: وقتی قائم بپا خیزد، زمین به نور پروردگارش درخشان می‌شود و بندگان از نور خورشید بی نیاز می‌گردند و شب و روز یکی می‌شود و مرد در زمان او هزار سال عمر می‌کند هر سال برایش یک پسر متولد می‌شود و دختر متولد نمی‌گردد، جامه‌ای به قامت خودش بر او هست که هرچه قدش بلندتر می‌شود آن لباس هم بزرگ‌تر می‌گردد، به هر رنگی که می‌خواهد.
? امام صادق (ع) فرمود: هرگاه قائم بپاخیزد زمین به نور پروردگارش درخشان می‌گردد و بندگان از نور خورشید بی نیاز شوند و ظلمت برطرف گردد.
(مکیال المکارم، ج1، ص311)
11. جمع عقل‌ها
امام باقر (ع) فرمود: هرگاه قائم ما بپاخیزد خداوند دستش را بر سر بندگان قرار می‌دهد، پس عقل‌هایشان جمع و حلم و بردباری‌شان کامل می‌گردد.
 (مکیال المکارم، ج1، ص121)





نوشته شده در شنبه 88/4/13ساعت 3:18 عصر توسط حضور نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ